Remiantis Neįgaliųjų teisių konvencija (2006, 24 straipsnis),  įtraukiojo švietimo tikslas – padidinti švietimo prieinamumą ir skatinti veiksmingą visų ugdytinių, kuriuos sistema linkusi atskirti, galimybių plėtrą ir savo ugdymosi potencialo realizavimą.

Savo ruožtu į įtraukųjį ugdymą žvelgiame kaip į procesą, kuriame socialinė, kultūrinė ir mokymosi įvairovė – nėra kliūtis. Stengiamės modeliuoti ir kurti ugdymo turinį, parenkame ugdymo(si) būdus  įvertinę kiekvieno vaiko poreikius, aplinką bei situaciją, naudojantis įvairiomis ugdymo metodikomis ir technologijomis. Įtraukiojo švietimo sistemą suprantame kaip rūpinamasi kiekvienu ugdytiniu, siekiant kuo prasmingesnio jo dalyvavimo ugdymo(si) procese bei stengiantis pašalinti veiksnius, galinčius tam trukdyti. Tikime, kad tai padeda išvengti atskirties mūsų įstaigoje ir formuoja visų bendruomenės narių pagarbą žmonių įvairovei.

Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių (Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymas, 2011 m. kovo 17 d. Nr. XI-1281)

Daugiau informacijos apie tai, kas yra specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas, koks jo tikslas, kaip tinkamai jam pasiruošti ir kokia vertinimo eiga, rasite Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos tinklalapyje.

Lopšelio-darželio grupėse įrengtos erdvės, kuriose vaikai gali nusiraminti ir tenkinti įvairius sensomotorinius poreikius – įvairių pojūčių stimuliacijai  naudojamos guminės, masažinės, šviečiančios edukacinės ir kitokios priemonės.

Pagrindinio pastato erdvėse įrengtos sensorinės sienelės, sensorinis kambarys. Sukurta sensorinė aplinka, kurioje vaikas mokosi integruoti gaunamus pojūčius palaipsniui. Vaikas, susidūręs su įvairiais dirgikliais ir stimulais žaisdamas, gali išmokti moduliuoti savo pojūčius, susidoroti su iššūkiais, prisitaikyti prie įvairių aplinkų, nusiraminti ir atsipalaiduoti.

Grupėse taip pat naudojamos socialinės istorijos, vizualinės elgesio taisyklės. Piešinukais/ nuotraukomis iliustruojamos įvairios instrukcijos: kokios priemonės vaikui reikalingos ant stalo, ką apsirengti einant į lauką, kaip plautis rankas, kaip nurimti, tinkamai išreikšti jausmus ir pan.

Kasmet stengiamės aprūpinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus atnaujintomis specialiosiomis priemonėmis, reikalingomis kokybiškai ugdymo(si) paslaugai teikti. Lopšelyje-darželyje numatyti kriterijai, kurie padeda administracijai, pedagogams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir visiems, ugdantiems vaikus, pasirinkti tinkamas specialiąsias ugdymo(si) priemones.

 

Teisės aktai ir naudingos nuorodos

Įstatymai

Specialiųjų ugdymo(-si) poreikių įvertinimą reglamentuojantys teisės aktai

Švietimo pagalbos teikimą reglamentuojantys teisės aktai

Ikimokyklinį ugdymą, priešmokyklinį ugdymą, ugdymą namuose reglamentuojantys teisės aktai

Ugdymo organizavimą reglamentuojantys teisės aktai

Naudingos nuorodos